פתיחת עוסק פטור

אם הגעתם לכאן אתם מעוניינים לפתוח עוסק פטור ואתם תוהים איך כדאי ואפשר להתחיל במלאכה. עוסק פטור עד לפני כמה שנים נקרא גם עוסק זעיר הוא הלכה למעשה עצמאי אשר מחזור ההכנסות שלו מהעסק אינו עולה על 102,292 בשנה (בחלוקה חודשית – 8,524 ₪). עוסק פטור אינו רשאי לגבות מע"מ מן לקוחותיו ולכן אינו יכול לקזז או לקבל החזרי מע"מ על רכישותיו השונים.

פתיחת עוסק פטור הפכה בשנים האחרונות לבחירתם הטבעית של מאות אלפי פרילנסרים ובעלי עסקים קטנים ובהתוות מאחר ומדובר בפתרון הזול, המהיר והחכם ביותר עבורם.

מי יכול לפתוח עוסק פטור?

הלכה למעשה כל אדם מעל גיל 18 יכול להקים עסק עצמאי בישראל, אם נרד לעובי הקורה אנו נגלה כי פתיחת עוסק פטור היא לא מלאכה כל כך קשה וניתן לעשות אותה בקלות יחד עם רואה חשבון מייצג אשר יעזור לכם לאפיין בצורה נכונה את העסק שלכם, את הצרכים שלו, את ההכנסה הצפויה לצד מילוי נכון של טופס הבקשה ושאר המסמכים הרלוונטיים.

כמה עולה לפתוח עוסק פטור?

החלטתם שאתם מעוניינים לפתוח עוסק פטור ואתם תוהים כמה פתיחה של עוסק פטור יעלה לכם, הלכה למעשה תוכלו לבצע את כל התהליך בחינם וללא תשלום כלל אך יחד עם זאת תצטרכו לבקר בשלושה מוקדים שונים – ביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה. הביקור בהם גוזל לא מעט זמן, כסף ומשאבים.

יחד עם זאת על מנת להימנע מכל ההתרוצצות המיותרת והגעה פיזית אל שלושה מוקדים שונים, מציאת זמן פנוי והשקעת משאבים תוכלו לפנות אל רואה חשבון המתמחה במלאכת פתיחת עוסק פטור אשר יעשה את המלאכה עבורכם בצורה איכותית ומקצועית.

כיום ניתן לפתוח עוסק פטור באינטרנט יחד עם הרואה חשבון שלכם וללא צורך בפגישה פיזית עימו, פתיחת עוסק פטור אינה עסק יקר ואנו מזמינים אתכם לדבר עם רואה חשבון חזי מנחם על מנת לקבל הצעת מחיר מותאמת אישית עבורכם.

איך פותחים עוסק פטור?

כאשר אנחנו פותחים עסק פטור אנו נצטרך מגוון רחב של מסמכים אותם נצטרך להציג אל מול מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. בין המסמכים אותם נצטרך להציג לשלושת הגופים אנו רואים:

  • אישור על ניהול חשבון בנק ו/או צילום של המחאה בנקאית
  • חוזה שכירות של הנכס בו אתם נמצאים (אופציונלי)
  • טופס 821 ייעודי מלא וחתום
  • צילום מקורי של תעודת זהות לצד הספח
  • טופס 5329 ייעודי מלא וחתום
  • טופס פתיחת תיק עבור עצמאי לשם פתיחת תיק ניכויים – מיועד עבור עצמאיים המעוניינים להעסיק עובדים

מסמכים אלו מוגשים אל מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. כמו כן יש להמציא כל מסמך אותו הם יבקשו במסגרת התהליך.

"האם ניתן לבצע תקופה של התנסות?"

אנשים רבים אשר פותחים עוסק פטור (עוסק זעיר לשעבר) לא בטוחים לגבי רמת ההכנסה שלהם ושואלים האם ניתן לבצע תקופה של התנסות בתור עסק עצמאי, אם נרד לעובי הקורה אנו נגלה שהתשובה היא לא. אם אנחנו רוצים לפתוח עסק אנו לא יכולים לנהל תקופה של התנסות אלא הלכה למעשה לפנות אל כל הגורמים הרלוונטיים – מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ ולפתוח עבורנו תיק.

ניהול של עסק ללא כל האישורים וללא המצאת קבלות רלוונטיות הינה עבירה פלילית ולכן ההמלצה שלנו היא לאותם אנשים שרוצים להתנסות הוא לפתוח את העסק ובהנחה ו"לא יצליח" לסגור אותו. אך אין תקופת "התנסות" המוגדרת בחוק.

החשיבות בעבודה אל מול בעל מקצוע המתמחה בתחום

כמו שכבר הצלחתם להבין אתם יכולים לפתוח עוסק פטור לבד וללא שום עזרה מבעל מקצוע כזה או אחר, יחד עם זאת תצטרכו להשקיע לא מעט זמן ומשאבים בהגעה אל המוקדים השונים לצד הבנה בסיסית של מה אתם בדיוק עושים ומה הם היבטי המיסוי השונים לכל תהליך בדרך. לכן אנו רואים חשיבות גבוהה בעבודה אל מול רואה חשבון אשר יאפיין יחד איתכם את הצרכים שלכם, יכוון אתכם ויתן לכם מספר טיפים הקשורים להיבטי מיסוי שונים ואף יגש עבורכם אל כל המוקדים השונים – כך תוכלו לחסוך זמן רב, משאבים ולדעת שאתם נמצאים בידיים טובות.

יצירת קשר מהירה