הגשת דו"ח שנתי

כל העסקים בישראל מחויבים בהגשת דוח שנתי למס הכנסה, דוח זה מרכז בתוכו את כל ההכנסות וההוצאות העסקיות. באמצעות הדוח יכולה המדינה ורשויות המיסים השונות לעקוב אחרי המתרחש בעסק שלכם ולראות האם ישנם הבדלים בין מה שדווח לבין מה שקורה בפועל, כמו כן ישנם לא מעט מקרים בהם תשלמו עודף מס ותהיו זכאים להחזר מס ו/או ביטוח לאומי. אנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות אודות הגשת דו"ח שנתי – בדיוק לשם כך משרד רואה חשבון חזי מנחם החליט לעשות לכם מעט סדר.

מה הוא דו"ח שנתי?

אנו מאמינים שיצא לכם לשמוע לא מעט פעמים על אותו דו"ח שנתי אותו אתם צריכים להגיש למס הכנסה, כאשר אנחנו מדברים על דוח שנתי אנו הלכה למעשה מדברים על מסמך בו אתם מרכזים את כל ההכנסות השונות של מגיש הדוח (לאו דווקא ההכנסות העסקיות) בשנה החולפת. לפיכך יחושב עבורכם המס אותו תצטרכו לשלם עבור השנה שחלפה. כמו כן, בלא מעט מקרים בהם אתם משלמים מקדמות מס הכנסה הגבוהות מן ההכנסה בפועל תקבלו החזר של הכסף אותו שילמתם.

מי חייב להגיש דוח שנתי למס הכנסה?

הגשת דוח שנתי הוא בגדר חובה עבור קהלים רבים, בין הקהלים אנו נראה:

  • עצמאיים – בעלי עסקים עצמאיים: עוסקים פטורים לצד עוסקים מורשים
  • בעלי שליטה בחברות – אדם ו/או קבוצה של אנשים אשר שולטים בחברה ומחזיקים למעלה מ – 10% מן מניות החברה.
  • שכירים – שכירים אשר עושים משכורת העולה על 651,000 ₪ בשנה מחויבים גם הם להגיש דוח שנתי למס הכנסה.
  • בעלי הכנסות מדירות למגורים – בהנחה ואתם מחזיקים בדירה להשקעה ומקבלים כנגדה "שכר" תצטרכו גם אתם להגיש דוח למס הכנסה.
  • בעלי הכנסות מניירות ערך – בהנחה ומחזור המסחר עולה על סכום של 2,530,000

כמו כן לצד כל אלו ניתן למצוא עוד מגוון רחב של אנשים אשר יצטרכו להגיש דוח שנתי אל הרשויות השונות, אנו ממליצים לכם לבדוק אל מול רואה חשבון המתמחה בהגשת דוחות שנתיים האם גם אתם צריכים להגיש דוח. בין הנמנים הנוספים ניתן לראות: אנשים המחזיקים בחשבונות בנק בינלאומיים, אזרחים ישראליים אשר מחזיקים בנכסים שונים מחוץ לתחומי ישראל ועוד.

מתי נגיש את הדוח השנתי למס הכנסה?

אנשים רבים תוהים איך אנו הלכה למעשה מגישים את הדוחות השנתיים למס הכנסה. הגשת הדוח צריכה להתבצע בין עד ה30 באפריל ו/או לחילופין ה31 במאי בשנה העוקבת. אם נרד לעובי הקורה אנו נגלה כי על פי חוק אנו צריכים להגיש את הדוח עד ה30.4, יחד עם זאת ישנם לא מעט מקרים בהם תהיינה אפשרות לקבל דחייה לאחר בקשתו של המייצג ואישורו הסופו של פקיד השומה באזורכם, במקרים כאלו תוכלו להגיש את הדו"ח לכל המאוחר עד התאריך ה31 במאי.

כמה עולה להגיש דו"ח שנתי?

אתם מתקרבים לקראת הגשת הדוח השנתי ואתם לבטח שואלים את עצמכם מכמה כסף אתם תצטרכו להיפרד, אם נרד לעובי הקורה אנו נגלה כי מחירו של הגשת דוח שנתי משתנה בהתאם למגוון רחב של פרמטרים. בין הפרמטרים השונים אנו נראה: סוג העסק(פטור, מורשה), המורכבות בהגשת הדוח, הטפסים הנדרשים ואף הניסיון והמוניטין של החברה איתה אתם תעבדו לשם הגשת הדו"ח. חשוב לציין שלא מדובר במחירים "בשמיים" אך יחד עם זאת ישנה חשיבות גבוהה להגשת דו"ח יחד עם בעל מקצוע בעל ניסיון ומוניטין בתחום, הגשה לא נכונה ומקצועית עלולה לעלות לנו לא מעט כסף, זמן ומשאבים.

האם אנו צריכים לדווח על הכנסות בחו"ל?

"אנחנו מחזיקים עסק בארץ, אנחנו נצטרך לדווח גם על ההכנסות שלנו מחוץ לארץ?" – למעשה התשובה היא חד משמעית כן. תצטרכו לדווח על כל הכנסה מחו"ל גם אם הכספים הלכה למעשה לא הועברו לארץ ונשארו איתכם בחו"ל.

אמרתם הגשת דו"ח שנתי – אמרתם חזי מנחם

הגשת דו"ח שנתי היא מלאכת מחשבת של ממש, משרדו של חזי מנחם רואה חשבון מתמחים למעלה מ – 2 עשורים במתן מעטפת מלאה לעוסקים פטורים, מורשים ושאר חברות ומזמינים אתכם למלא את הדוח השנתי יחד עם אנשי המקצוע שלנו. זה הזמן לבחור נכון – זה הזמן לבחור חזי מנחם.

יצירת קשר מהירה